Versek, Idézetek,Könyv-, Film-, Zene-ajánló.

Ezen a honlapon verseket és idézeteket láthattok. Ezen felül még könyv, film és zeneajánlókat is láthattok.

Puskázási Ötletek by Szöcske

Az itt megtalálható puskázási módszerek 90%-ban beválnak. Az a 10% azért van, mert a tanár észreveszi! De egyre jobb, és jobb tippek, és ötletek vannak, amik már ezeket a gondokat is kikerüli!

21. század módszerei

Hozzávalók: 1db diktafon és a hozzávaló egyfüldugós fülhallgató. Ha tudod elöre a témáját a dogának akkor o l y a n l a ss a n mondod rá hogy tudd írni amikor hallgatod. Ha hosszú hajad van, mint nekem akkor jobb használni de nem kell elkeseredni mert petya tudja a megoldást.

Hosszú ujju polót húzol, a diktafont berakod az inged ujjába úgy, hogy a könyöködnél legyen. A vezetéket kivezeted a tenyeredbe és várod a feladatokat. Ha megkaptad nyomsz egy Play-t, a bal tenyeredet a füledhez rakod és könyökölsz, mint aki fáradt. Jótanácsként csak annyit, hogy ne mondd túl halkan mert akkor nem hallod, de ne is hangosítsd fel nagyon mert meghallhatják. Ne mondd el doga elött senkinek mert téged fognak nézni egész órán. A témakörök között hagyj 4 másodperc csendet majd fütyülj egyet. Így ha nem kellenek egyes témák akkor hallgatod miközben pörgeted és számolod a sípolásokat és kapod az ötöst.

Ne szórol szóra mondd rá mert kiderül hogy egy zseni vagy és bedugnak a diliházba. Az elem legyen jó. Ha van mobilod és hozzá pénzed, jobb ennél is a head-set-es puskázás mert ott mindent be tudnak mondani a haverjaid, miközben kiolvassák az enciklopédiából vagy megoldják a feladatot.

A pad by Szöcske

1, Fogsz egy kemény kartonlapot.
2, Vágsz belőlle egy 7 cm hosszú és 5 cm széles darabot.
3, Fogsz egy A/4 es lapot.
4, Azt is olyan méretüre vágod mint a kemény lapot hogy rá tudd ragasztani.
5, Már ahogy mondtam ráragasztod.(lehetőleg celluxal mert ha folyékonnyal csinálod akkor hullámos lesz a lap arról nem is beszélve hogy áttázik!)
6, Fogsz egy rajzszöget és óra előtt felszúrod úgy a pad alá (oda ahova kirakod a könyveket meg amin írsz csak a másik oldalára azaz alá).Az a lényeg hogy ki tudd fordítan a pad alól ha szükség van rá!Ha jön a tanár akkor meg csak visszafordítod és észre sem veszi!

Az én módszreremet már sokszor próbáltam és sikerál a dolog. A tankönyvet szépen becsukva a padba teszem óra elején. De persze egy kisebb papírcetlit berakok könyvjelzőnek... Mikor egy óvatlan pillanatban nem figyel a tanár kinyitom és az aláhúzott lényeget (tudnillik alá kell előtte húzni) szépen kimásolom a papírra.
                   Használjátok egészséggel

1. Reggel korán érj be az iskolába, hozz magaddal egy A4-es lapot, celluxot és a
puskát. (Ez lehetőleg kisebb legyen A4-esnél.)
2. Ragaszd oda az üres lapot a pad aljára. Mind a négy oldalát teljesen ragaszd
le.
3. Egy picit hajlítsd be, hogy könnyedén beletehesd a lapokat.
4. Ez a lépés következik az előző 2. feléből: ebbe a bugyorba tedd bele a
puskalapokat, majd amikor kell, húzd elő. Veszélyes helyzetekben pedig vadul
hajolj rá a dolgozatlapokra...

Sok szerencsét a használathoz:

Az egész pofonegyszerű: kivágsz egy kb 5 ször 5-ös kis négyzetet, és ráírod az anyagot. Ráragaszatsz (felűl) egy celluxcsíkot, és felragasztod a pad belsejébe, úgy hogy az a pad belső részének tetejéről nézzen rád. Csak ennyi, és szerintem tök egyszerű, mellesleg sikert hoz.

A megoldás roppant egyszerű:

egy kemény kartonlapra írd rá azt, amire szükséged van, és egy rajzszöggel, vagy valami mással erősítsd rá a pad lábad felőli színére(gyk:aljára). Óra közben, ha kihajtod, láthatóvá válik az írásod! Csak nehogy fejjel lefelé rögzítsd fel! :-)

Milyen szinű is a padod? by Szöcske

Egy érdekes puskát mutatok most be. Legyen kéznél fólia és színesnyomtató. Holnap dogát írtok föciből és még nincsen puskád. Először is megnézed, hogy milyen színű a pad, ahol írni fogjátok a dogát. (ha nem bízol a memóriádba egy kis bicskával le is faraghatsz a pad tetejéből) Hazamész és a Wordben megírod a puskát és olyan színűre fested a betűket, mint amilyen a pad színe.(azt is meg lehet csinálni, hogy a levágott paddarabból a pad színét bevinni scannerrel a gépbe, majd olyan színűre festeni a betűket) Majd ezt a szöveget a fóliára rányomtatni. Ha a fóliát rárakod a padra nem látszik a szöveg, de, ha ezt a fóliát rácsúsztatod a dogapapírodra, akkor már mindent tökéletesen ki tudsz olvasni.

A tanár háta mögött by Szöcske

20-30 perces dogákra egy elég tuti, bár ugyanannyira pofátlan módszer: Mikor tudod, hogy a doga nem lesz egész órás, és üres lapra kell írni, akkor a válaszok helyett csupán ugyanannyi mennyiségű baromságot írsz le a papírra. Amikor a tanár beszedi simán odaadod. Onnantól óra végéig megy a munka: Könyvedből ugyanolyan formátummal megírod a hibátlan dogád, mint ahogy beadtad. Csak ez nem 1-es már, hanem 5-ös. Óra végén megdumálod valamelyik haveroddal, hogy hívja oda a tanárt és dumáljon vele valamiről hosszan. Valaki takar és te a teljesen rossz dogádat közben a tanári asztalról kicseréled a hibátlanra. Nekem eddig kb. 30-szor bevált. Még soha nem buktam le. Használjátok egészséggel!!!

Végigolvastam az itt leírt módszereket, de konkrétan az enyémmel nem találkoztam. Tkp. a "matrica" kategóriába tartozik. Megírom Wordben a lényeget, megformázom úgy, hogy 2-2,5 cm-es hasábban legyen a szöveg (3-4pt betűmérettel). Nyomtatás után kivágom a csíko(ka)t. Ez(eke)t tovább vágom vízszintes irányban úgy, hogy a hossza kb. 3,5-4,5 cm legyen - a karom aljának szélessége. Körbecelluxozom a darabokat, így ha felragasztom őket a karomra, nem történik károsodás, hiszem több órát is fent lehet, és ez idő alatt nem kevés testnedv termelődhet. A ragasztás még a terembe bevonuláskor/szünetben, logikusan úgy történik, hogy a csíkdarabokat vízszintesen egymásmellé helyezzük, alul-felül ráhelyezünk egy cellux-csíkot, hogy kb. a szélességének a fele-kétharmada legyen a darabokon

Érdemes az ellentétes kézre ragasztani, mint amivel írunk, ugyanakkor úgy elhelyezkedni, hogy bal kéz esetén lehetőleg a jobb oldali padsorba kerüljünk, vagy fordítva. Előnyös a hosszú ujjú poló/ing/stb., bár én anélkül is át tudom vészelni. Hosszú ujj esetén alaphelyzetben le van engedve a ruha szára, használatkor pedig felhúzva. Ha közelít a tanár/vizsgabiztos, egyetlen karrándítással vissza lehet húzni - nem feltünő -, vagy egyszerűen lefordítani a karunkat.

Csomagoló papír by Szöcske

A modszerem akkor jön be, ha a tanár nem kéri, hogy pakolj el mindent az asztalról!
A csomagoló pappírra írd az aktuális puskádat!
És egyszerűen, de nem feltűnően olvasd le róla doga közben!
Ha ez rizikósan hangzik, elterelőként pakolj ki az asztalra több cuccot is!
Ha ezek után is feltűnőnek érzed ötleteimet, ne aggódj!
Írj a vignettára neved, osztályod közé, persze csak cerkával.
Így újrahasznosítható módszerként alkalmazhatod, amikor kiradírozod!

Egy tanár tuti módszerei puskázásra

Nagyon jók ezek a módszerek, de mivel tanárként végeztem, higyjétek el, hogy az esetek 95%-ában tudja a tanár, hogy puskázol. Legalábbis amikor én voltam gyakorlaton, hát alig bírtam ki, hogy hangosan fel ne nyerítsek. Természetesen (bár nem kéne, hogy természetes legyen!) én is puskáztam az iskolák minden szintjén. Az én módszeremet azonban még nem írta le senki. Ez pedig a következő:

Az A4-es lapot hosszában 4 esetleg 5 csíkra vágod (kinek mekkora a keze) és azokra írod az anyagot. A csíkok legyenek egyforma szélesek. Összeragasztod őket cellux-szal, így egy nagyon hosszú csíkot kapsz. Ezt a csíkot pedig harmónikaszerűen összehajtogatod. Így egy lapozgatós puskát kapsz, ami elfér a tenyered közepén és töménytelen mennyiségű anyag fér rá. Ha wordben csinálod, akkor is hasábosra tördeld és véleményem szerint a 6-os betűméret a legjobb. Persze, ha jó a szemed. Az egyik mód a puskázásra: a padon van a kezed és a hüvelykujjaddal lapozol a puskában;

A másik módszer, hogy a lábad közé teszed és terpeszben látod az egészet. Csak néha nyúlsz le, amikor lapozni kell. Ez a módszer nem biztos, hogy jó az általános és középiskolában, de a főiskolán, ahol gyakran több százan is vizsgáztunk egyszerre (5 felügyelő tanár mellett), tökéletes volt.

Ellenőrző a padon by Szöcske

Rengeteg puskázási módozatot olvastam itt,biztos mind hatékony az azt
használója szemében, de én elmondom az én szememben mégiscsak mi a legjobb:

Mi az ami dogaírás közben abszolút nem feltűnő a padon?
Tolltartó,ellenőrző.Ezek még akkor is nyugodtan "kint felejtődhetnek" a
padon,ha mindent el kell tenni a táskába. Ilyen alkalmakkor még senki nem
szólt,hogy ezt a két dolgot is tegyem el a padról. Mert annyira természetes,
hogy kinn van pl. az ellenőrző. Az ellenőrző...........
"Felkészüléskor" a puskapapírt egy ellenőrző-lap mérteűre vágod,felírod a
szöveget, dogaírásnál beteszed az ell. lapjai közé,rá a tolltartó. Tanár
kiadja doga,jobb esetben le is ül,még jobb esetben olvas is valamit(
megesettt már!). Szépen kihúzod a tolltartó alól az ellenőrzőt,amely így
közéd, és a tanár figyelő szemei elől elrejtő tolltartó közé kerül.
Felnyitod ott ahova a puskát tetted,máris lehet olvasni. Biztosabb
szituációban ki is lehet nyugodtan húzni,és pimaszul egyenesen a padra tett
papírról másolni. Egész történelem tételeket (VAGY AKÁRMIT!!!!!) lehet így
leírni. Ha tanár járkál az már húzósabb,de amikor épp háttal van,nem gond.
Ha feláll a tanári asztaltól,ugye mindenki hangos papírcsörgéssel teszi el a
füzetét. Ekkor mi hanyagul a mutatóujjunkkal visszatolhatjuk a puskát az
ellenőrőzőbe,és nyugodtan belemosolyoghatunk a tanár arcába.
Eddig 99%-ban bevált.Persze okosan kell csinálni.

Jótanács: ha több puskát írunk,és a dogalapok kiosztása után
megállapítottuk,melyik az "aktuális" (azaz melyikre írtuk a dogában szereplő
témakört), a többi kis lapocskát azonnal gyűrjük be a táskánkba! Növeli a
lebukás esélyét bármilyen kis felesleges papírszelet.

További MÉRHETELEN előny,ha valaki kissé hátul,a fal mellett ül úgy,hogy
előtte két "nagyon széles" osztálytársa ül.

Amikor semmi nem maradhat a padon:

A megoldás roppant egyszerű:

egy kemény kartonlapra írd rá azt, amire szükséged van, és egy rajzszöggel, vagy valami mással erősítsd rá a pad lábad felőli színére(gyk:aljára). Óra közben, ha kihajtod, láthatóvá válik az írásod! Csak nehogy fejjel lefelé rögzítsd fel! :-)

Amikor van fogalmad az anyagról by Szöcske

Ez a módszer akkor válik be igazán, ha van valami fogalmad az anyagról, és ha kapsz képletgyűjteményt.

Sajnálatos módon a tanárok által gyártott képletgyűjtemény úgy van megfogalmazva, hogy még a kitűnő tanuló se érti, hogy mit vakernak...

Ennek elkerülése végett + lapokkal kell rendelkezned, amelyekre a saját (remélhetőleg) érthető nyelveden le van írva egy csomó adat.

Ezeket a + lapokat egyszerűen beteszed a gyári képletgyűjteménybe és pofátlanul lapozgatod óra közben. Arra azért vigyázz, ha a tanárok cirkálnak. Ilyenkor érdemes egymást figyelmeztetni.

Az se rossz megoldás(arra az esetre, ha nem kapsz képletgyűjteményt), ha a dolgozatpapírok közé teszed a lapokat. Ennek az a veszélye, hogy a fősulikon gyakran színes, és/vagy lepecsételt lapokat kapsz.

1-2 jótanács:

-ne legyen tömérdek mennyiségű puskád, de legalább 2-3 feltétlenül szükséges.

-ha lusta vagy, és még arra sincs erőd/energiád, hogy saját kezűleg készíts puskát, fénymásold le másokét (vigyázat: az ő rövidítéseiket lehet, hogy nem érted), vagy egyszerűen a tankönyv lényeges oldalait kicsinyítsd le (fénymásolóval), majd vágd körbe és tűzd össze.

-szerintem nem árt, ha van fogalmad az anyagról, mert pár pontot a saját tudásoddal is megszerezhetsz. (lehet, hogy pont ennyi kell a ketteshez.)

-feladatokat is kidolgozhatsz, de csak úgy, ha azt általánosítani tudod, és több feladathoz is fel lehet használni. Nem érdemes számokat használni, inkább betűkkel általánosíts, így nem kell azon gondolkozni, hogy hogyan jött ki az adott eredmény.

Hasznos tanácsok by Szöcske

Az én módszeremhez nem kell nagy fantázia, de nekem eddig bevált,
hiszen tutibiztos, hogy a tanár nem a padlót nézi.
Tehát a módszer:
Vázlatokban, halványan, ceruzával a padod alá, mellé (lehetség
szerint)feljegyzeteled a puskádat. Mikor használod, előbb meredj
ki az
ablakon, mintha gondolkodnál, aztán szép lassan vidd a
tekinteted a föld
felé, és ne feltűnően (bambulva és gondolkozó fejet vágva)
olvasd le ami
kell.
Minden puskánál vigyázni kell erre: 
1. Ahogy megnézted, gondolkozz még egy kicsit, ne azonnal írj,
mert az
feltűnő!!!
2. Ne nézz gyakran a tanárra, inkább csak mellé vhova, úgy is lehet látni, hogy
épp merre néz. 
3.Jó módszer még a padtárs lesésénél, ha közben úgy teszel, mintha írnál.Hiszen írni és lesni egyszerre nem tudsz...
4.Abszolút legyél természetes!!!

Izzadós módszer by Szöcske

Ezt a modszert csak tesi óra után érdemes használni, amikor folyik rólad a viz és el vagy fáradva. Na az a lényeg hogy megirod a puskát (nem kell kis betűkkel sőt minél nagyobb annál jobb)és ezt úgy beleteszed a pólódba hogy ha belenézel a nyakán keresztül (mintha fujnád a hasad mert meleged van) akkor lássad.

Egy egyszerű, de nagyszerű módszer by Szöcske

Egyszerű, de nagyszerű. Lebukás esélye egyenlő a nullával. A siker garantált. A teendő a következő:

Fogsz egy megfelelő, érintetlen papírt és egy rotringceruzát, de grafit hegy nem szükséges, mert hegy nélkül fogod használni. Ugyanis egyszerűen ezzel fogod a papírlapra karcolni a szükséges anyagot. Csak Te látod, a tanár nem. Ő csak egy üres papírlapot fog látni. Ha Irodalom írásbeliről van szó, akár rögtön át is írhatod tintával a karcolatokat. A módszer nem egyszerű, szépen ki kell tapasztalni az egészet, hogy milyen kellékek szükségesek egy ilyen puska elkészítéséhez.

2 Cool módszer annak aki nem szereti a kapát! by Szöcske


1.A lényeg az, hogy a puskát rá kell ragasztani az előtted ülő székére és ezt nem is árt megbeszélni vele, mert ha jön a tanár ő neked pl. a kabátjával eltakarhatja.

2.Egy Yo ötlet 1 kis előmunkálattal!
Azt kell tenni hogy kartonból a padba erősítesz, felcelluxozol/mégjobb, ha szigetelőszalagot használsz / egy zsebet / egy vékony dobozszerű alakzatot, mely 1 oldalról nyitott, értelemszerűen feléd/ és abba csak egyszerűen bele kell tenni a puskát és szükség esetén onnan használni.
Előnye: a tanár lehet, hogy be fog nézni a padba, de nem fog találni semmit, mert te a pad belsejébe /fölülre/ ragasztottad.

Íme 2 Yo tipp, hogy hazavigyél egy 10-es


Közös munkaby Szöcske

Ha a tanár magával viszi a dolgozatot az írás elötti  órára ,akkor óra végén néhányan körbe álják a tanárt aki
a,Ha az asztalon hagyja a puskát akkor álhetesek(akik gyorsan,olvashatóan irnak) odamennek és leírják a dolgozatot (a tanár nem lát semmit mivel teljesen  körbe álják a nagyobb testű  diákok)
b,Ha a kezében jól láthatóan tartja a puskát akkor a körbeállók közt levő álhetesek apró papírlapokra írják(apró ceruzával(a  tömegben észrevétlenül)
c,Ha a kezében rosszul láthatóan tartja akkor olyan kérdést kell feltenni amimiatt keresnie kell a cuccai között(az időnként előbukkanó dolgozatról minden álhetes a rá osztott kérdést írja le)
Ezek után mindenki átadja a papírokat a strébernek aki kitölti rendszerezi sokszorosítja a puskákat és mindenkinek(kivéve annak aki még a puskázáshoz is hülye)személyre szóló szövegű(de azonos tartalmú)és személyre szóló fajtájú ,betüméretű puskát készít(a stréber nem használja ezt a típusú  puskát(kivéve ha nagyon jól lát vagy új módszert kell tesztelnie a tanári karon) vagy megtanulja az anyagot, vagy a mellette , elötte ülőét használja (mikor azok puskáznak figyeli a puskájukat)) . 
Hátrányai:nem minden tanár tartja magánál a dolgozatot (ebben az esetben a dolgozatot elösször megíró osztályból néhányan leírják a kérdéseket amiket a másik osztályok strébereinek továbbítanak
          Általánosba és gimiben beválik máshol nem hiszem
Jó tanács :Ha a strébert nem kedveli egy osztály akkor képes lerontani az osztály átlagát, viszont ha kedvelik a strébert akkor nagyon megtudja emelni az osztályos átlagot(ki gondolná, hogy egy szemüveges stréber több puskát, puskázási módszert ismer mint az egész iskola eggyütvéve).a jó stréber a köszpontilag kiadott dolgozatott(akár kitöltve) meg tudja szerezni egy másik iskola tanárától. Ja a stréber ha nem kedvelik néha megteszi ,hogy év végén minden puskáját ,módszerét átadja több példányban az egész tanári karnak(ha valaki belegondol ezzel az inteligensebbeket segíti is ).

Két általános érvényű, midenre használható ötlet két nevét eltitkolótól...

A puskát ragaszd rá a lábszáradra, tedd keresztbe a lábad és amikor használni akarod, húzd fel egy kicsit a hosszúnadrágodat.

A füzetből kitépek 1 papírcsíkot. Ráírom a szöveget. Körülizélem cellukszal és beragasztom a polomba (tudod felhajtod a hasadnál) Ezt, mikor írjuk a dogát felhajtom, és mikor jön a tanár, azzal a kezemmel amelyikben a toll van leteszem és egyben lehajtom a polóm. Nekem bejött!

Szoktatásby Szöcske

Még év elején elkeztem minikönyvet gyűjteni ,a tanároknak így nem meglepő, ha mindenhol(pad, toltartó...)találnak nálam belőlük és hozzászoktak ,hogy doga közben azt olvasom ,elösször puska mentes miniket ,majd kialakítottam apró zugokat a borítójuk alatt(az olvasó sem veszi észre) késöbb az oldalakra vékonyan kissé odaragasztottam a puskát.mivel 8-10db mindig van nálam, ha be kell adni a könyveket beadok eggyet aminek a tartalma érdekli( amíg azt olvassa nyugodtan puskázik mindenki.
Előnye:nem feltűnő
       kicsi
       "olcsó"(300-500Ft db-ja )(kivéve, ha a tanárt érdeklő téma kell)
       sokszor használható
       beszoktatás után nemlehet vele lebukni(ha mégis gyanakszik kicserélem egy másik puska mentesre,járkáló tanárnál csak lapozok)
Hátránya:Sok idő mire minden tanár megszokja 

Töri óra előtt fel kell irni az évszamokat a padra, de nem egy helyre, hanem össze-vissza valamilyen rendszer szerint. Egy időpontot 4 darab ketkarakteres szám jelöl, az utolsó mellé kell a hozzá tartozó esemény valamilyen röviditését irni. Ceruzával halványan felirva mindenki padfirkának nézi. Én mindig ezzel vészeltem át az évszámdogákat. 

Két új 100%-os módszerby Szöcske

Ezt a modszert 2 éve használom 100%-os sikerrel...
Sajnos csak ott jön be(témazáró), ahol sokat kell irni. A dogát egy dupla lapra ird/füzet is jó/, és a puskát egyszerűen tedd bele a 2 lap közé.
Vágj olyan képet, mint aki elmélyülten számol, és hajtsd ki felső lapot függőlegesre, lehetőleg ugy, hogy a tanár ne lásson a lap mögé...Érted, mintha megnéznéd az előző számításokat:))
Egy másik modszer a matekon népszerű számológép firkálása. A számológép jobbesetben fekete vagy szürke. Egy középsulis gépen elfér egy rakás azonosság, képlet, meg egyéb szemét...és a grafit a feketén csak korlátozottan látható, igy a mesterlövész tanárok sem látják a dolgot, csak TE! :)))




Weblap látogatottság számláló:

Mai: 6
Tegnapi: 83
Heti: 200
Havi: 476
Össz.: 94 725

Látogatottság növelés
Oldal: Puskázás
Versek, Idézetek,Könyv-, Film-, Zene-ajánló. - © 2008 - 2024 - idezzetek-versek.hupont.hu

Az, hogy weboldal ingyen annyit jelent, hogy minden ingyenes és korlátlan: weboldal ingyen.

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »